11 Ocak 2018

Tel Kıvırma Takı Seti

WireJewellery
DrahtSchmuck



Yine, Kadıköy Halk Eğitim Merkezi, Takı Tasarım Kursuna ilk gittiğim sene yaptığım bir takı seti...

Kolye, bileklik ve yüzükten oluşan bu Tel Kıvırma Takı Setini yapmak için, önce
0,60 mm'lik teli ikili olarak Tel Burma Aleti ile burdum. Sonra da burduğum bu tellerin iki yanına birer tel daha koyarak klasik saç örgüsü ördüm.
Tellerin uçlarına da muhtelif tip ve büyüklükte doğal taşlar takarak ki, bu taşlar turkuaz, kuvars, mercan ve sodalit, doğaçlama olarak muhtelif şekillerde kıvırdım. Birbirine geçecek şekilde tasarladığım bu uçlar, hem kolyenin hem de bilekliğin kilitlerini oluşturdular aynı zamanda...

Yüzüğü yapmak için de Tel Kıvırma Aletinden yararlandım ve teli spiral hale getirdim. Yine telin uçlarını, doğal taşlar takarak muhtelif şekillerde kıvırdım.



TakıYapımıTelBurmaAleti
Tel Burma Aleti
TakıYapımıTelKıvırmaAleti
Tel Kıvırma Aleti
DrahtSchmuck













Az da olsa, taşlardan bahsetmesem olmaz. 😊

Turkuaz, firuze olarak da bilinir. Haçlı Seferleri sırasında Türkler sayesinde bu taşı öğrenen Fransızlar, Turquoise (Türk Mavisi) diye adlandırmışlardır. Migreni hafiflettiği söylenir.
Kuvars, genellikle beyaz olmakla beraber, çok farklı renkleri de vardır, pembe, mor, siyah, sarı gibi... Doğanın enerjisini ilettiğine inanılır.
Mercan, denizlerin akciğerleridir ve aslında yaşayan organizmalardır. Nazara karşı etkili olduğu söylenir.
Sodalit, koyu mavi renkli ve beyaz damarlıdır, eski çağlardan beri bolluk ve bereket taşı olarak bilinir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder