18 Mart 2018

Verev Peyote Kolye

Kafkas VerevPeyoteKolye


Daha evvel de bahsettiğim gibi, bu sene Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nin sene sonu sergi konusu "Balkanlardan Kafkaslara Anadolu"...

Ben de bir Kafkas / Anadolu desenini* Verev Peyote Tekniğine (Peyote with a twist - not crochet / Peytwist) uyguladım.

11 no.lu, kahverengi ve altın rengi kum boncuklar kullandığım bu Verev Peyote kolyeye, 12 boncukla Düz Peyote örerek başladım, sonra gereken yerden Verev Peyoteye devam ettim.

Kolyenin uçlarını Boru Ringa Tekniği ile bitirdim, Peyote Tekniğinden Ringa Tekniğine geçiş yerlerinde de 11 no.lu, altın rengi kum boncuklarla ilave bir süsleme yaptım.
Kolyeyi 8 ve 10 no.lu, kahverengi incilerle tamamladım.

Severek yaptığım bu kolyeyi nihayet bitirdim. 😊

Verev Peyote Tekniğinin yapılışını merak edenler için :
DüzPeyoteBileklik


Bilekliğe yakından bakmak isteyenler için :
Verev Peyote Kolyenin Düz Peyote Bilekliği 



*Yararlandığım desenle ilgili küçük bir bilgi: 😊

Bu desen Anadolu'da çok kullanılan, ''ELİ BELİNDE'' diye adlandırılan bir desen, dişiliğin simgesidir, analık ve doğurganlığı ifade eder. Bir de uğur, bereket, kısmet, mutluluk ve neşeyi simgeler.


Gelen talepler üzerine, "ELİ BELİNDE" deseninin Verev Peyote Tekniğine uygun Şemasını, nihayet yayınlamaya hazır hale getirebildim.





Kolay gelsin! 😊



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder